Sightseeing in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie - WaarBenJij.nu Sightseeing in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Singapore

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 September 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal, de afgelopen dagen hebben we door Singapore gewandeld en gezworven. Wat een mooie en indrukwekkende stad is dit. je voelt je geen moment onveilig en alles is even schoon en mooi verzorgd. Veel bijzondere architectuur en gebouwen, prachtig aangelegde parken en heerlijk eten.
Maandag zijn we begonnen met een taxiboot vanaf ons hotel naar de rivercruise en vandaar uit een rondvaart gemaakt over de rivier. Het nationale symbool van Singaporte, de Merlion, bewonderd en de vele restaurantjes en kleurrijke gebouwen aan de kades. Singapore is een mix van zeer modern en gezellig "oud". Na de boottocht door Chinatown gewandeld en gegeten aan de lange tafels in een van de vele straatjes. Je zoekt een plekje en gaat bij een van de vele kraampjes iets lekkers te eten halen, een icetea of Tigerbier en je maaltijd is compleet.
We moesten natuurlijk ook een echte shoppingmall bekijken en kwamen bij Rafflescitycentre uit. Winkels gekeken en daarna hier neergestreken voor een bijzondere maaltijd bestaande uit warme tosti's met onder andere chiliconcarne of zalm. Daarna in de rij aansluiten voor een taxi, overal zie je taxistandplaatsen en als er taxi's vrij zijn komen die hier naar toe gereden om een vrachtje op te pikken. Soms verdwijnt iemand uit de rij naar een taxi die "on call" is. dat is een echte Singaporees want die kan met een app een taxi oproepen en hoeft niet zo lang te wachten.
Even opfrissen en daarna op naar de Night Safari in de Zoo, onze chauffeur bracht ons met een omweg via Little India bijna naar de grens met Maleisie. Hier hebben we tot half twaalf s' nachts met een treintje en ook lopend alle dieren in het maanlicht kunnen bewonderen.
Dinsdag naar the Gardens by the bay, een vrij nieuw complex met twee grote kassen (een met bloemen en planten en een met het regenwoud) We hebben bijna de hele dag hier rond lopen dwalen, klimmen en klauteren en dan ook allemaal - ook de oudste loopt aardig mee-. Rondom de kassen ligt een enorm park met diverse bomen en stuiken en planten, te veel om op te noemen. Ook zijn er Supertrees, enorme bomen van staal waar aan de buitenkant planten en klimplanten tegenaan groeien, een immens machtig gezicht. Nog vol indrukken zijn we bij Marina Bay Sands naar binnen gegaan, dit hotel bestaat uit 3 torens met een schip er bovenop gebouwd. Vanuit een groot deel van Singapore zie je dit bijzondere bouwwerk verschijnen. Bij dit hotel is een prachtig winkelcentrum met de meest exclusieve zaken, altijd leuk om even doorheen te wandelen. De dag afgesloten bij het favoriete Thaise restaurant van Anton en Cynthia en daarna ging een deel van het gezelschap naar het hotel en de andere helft wilde nog even naar de rooftop-bar van een van de hoogste hotels in de omgeving.
Singapore heeft ons hart gestolen en we begrijpen goed waarom Anton het hier zo naar zijn zin heeft. Ik probeer een paar foto's toe te voegen maar dat valt niet altijd mee.
Morgen vliegen we naar Tanen in Java, dit ligt in de buurt bij Yogjakarta, hier gaan we even bijkomen van alles wat we de afgelopen dagen beleefd hebben.
Groetjes van ons allemaal

• 16 September 2014 - 17:26

Nicole:

Orchideeën in overvloed, dat moet voor oma als thuis hebben gevoeld. Goede reis morgenvroeg!

• 16 September 2014 - 18:08

Jac En Trees Pijnenburg:

Wat fijn dat jullie het goed stellen en dat w e mee mogen genieten van de berichten en fotos geniet er maar goed van. Groeten Jac en trees.

• 16 September 2014 - 18:19

Kees En Hanny Heerkens:

Heel veel groeten uit zonnig Tilburg .Morgen een goede vlucht en je moet eens een broodje proberen van rotiboy en als je een bakker ziet van hollandbakery ook enaksekali dit woord zul je nu wel gaan gebruiken als jullie ibu iets lekkers voor jullie maakt . Veel plezier.

• 16 September 2014 - 18:19

Hanneke En Martin:

In één woord: fantastisch!
    Het moet toch al een feest zijn om dit samen mee te kunnen maken.
    Geniet ervan!

• 16 September 2014 - 19:18

Leo Heerkens:

De indrukken die wij door het verslag en de foto`s krijgen zijn overweldigend. Wat een voorrecht en geluk dat jullie dit mogen beleven, voorafgaand aan het hoogtepunt dat nog komen moet. DE BRUILOFT !!!!!!Wij volgen jullie berichten met belangstelling, groetjes Ien en Leo

• 16 September 2014 - 19:42

Han En Wil:

Het ziet er allemaal geweldig uit. Fijn dat jullie het zo goed stellen en vele mooie dingen zien.
    Onthoud het allemaal goed dan weten wij ook waar we in de toekomst zeker moeten komen.
    Geniet van alles en van elkaar.

• 16 September 2014 - 20:23

Jeroen, Susanne, Lynn & Owen:

Fijn om weer te lezen. Klinkt als een fijne reis! X

• 16 September 2014 - 20:36

Carla En Ad :

hallo allemaal
    wij vinden het heel leuk dat wij jullie kunnen volgen
    wat een mooie fotos
    kijk ernaar uit naar het volgende verslag
    geniet er allemaal van en voor jou jo dar je dit nog mag meemaken is zeer bijzonder
    groetjes ad en carla

• 16 September 2014 - 21:16

Leonie En Maickel:

Wat klinkt dat herkenbaar allemaal! Hartstikke leuk om nu jullie verhalen te horen. Geniet van het vervolg in Indonesië!

• 17 September 2014 - 00:08

Tante Toos:

geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen hoe gaat het met het lopen Jo ik mis je wel bij onze avondwandeling.geniet van al wat je meemaakt .lieve groetjes

• 18 September 2014 - 11:01

Niek En Linda:

Wat een mooi verslag! Jullie genieten echt zo te lezen ;) Heel veel plezier op de volgende bestemming.. Liefs Niek en Linda

• 18 September 2014 - 22:47

Ans En Piet:

Hallo familie Fonken, wat geweldig om jullie zo samen op reis te zien. Geniet er van. We volgen jullie avonturen. We zijn heel nieuwsgierig wat er allemaal nog meer op jullie pad gaat komen.

• 19 September 2014 - 08:46

Dien:

Wat is het leuk om jullie zo te volgen op die schitterende reis. En, Jo gaat 't zo goed als je eruit ziet? Prima!
    Groeten uit Oldehove Jan Dien Jan Maria en de kids